Sunday, March 29, 2020
Event Memory Lane Nostalgia Video Klip

Seminar Pemikiran Semula P.Ramlee 2003

Semalam lepas tengok citer Mr.Bean kat tv tu CD masih gelak tekekeh2.. Apahal lah dangan aku ni padahal memang dah hafal cerita ni. Tapi itulah betapa power dan hebatnya plot yang disampaikan oleh watak dan perwatakan.. memang bagi impak kuat kepada sesiapa sahaja yang menonton tak kiralah sama ada generasi baru atau lama.. cerita lawak […]

Read More
Motivasi

Hargai Diri Sendiri

Kita dilahirkan kedunia ini untuk menikmati kehidupan dunia dan membawa bekalan menuju hari akhirat. Dalam hidup ini kita yang menentukan nasib kita sendiri. Orang lain boleh membantu tapi ianya mestilah bermula dari diri sendiri kita dahulu. Jika kita memilih untuk berjaya, kita pasti akan berjaya. Setiap orang mempunyai kelebihan masing-masing yang ada pada diri mereka. […]

Read More
Motivasi

Motivasi DIRI melalui RASA PERCAYA DIRI

Aset paling berharga bagi kebanyakan orang adalah juga aset yang paling kurang dihargai. Aset itu, bila ditangani dengan semestinya, akan mampu memberikan hasil secara dramatik. Aset yang tidak dapat dikenakan harga setinggi apapun. Itulah otak manusia, fikiran dan proses berfikir. Otak merupakan kawasan penyimpanan yang kapasitinya luarbiasa, menjadi pentinglah untuk berhati-hati di dalam mengisinya. Sebahagian […]

Read More
Umum

Multi Level Marketing (MLM) vs Skim Piramid

Post kali ni CD terjumpa satu artikel yg memang betul2 terkesan jugaklah…tentang MLM vs Skim Piramid. Bagi yang anti MLM tu artikel ini memang sesuai utk anda. yuk baca yuk.. ; ——————————————————————————————————— Selama beberapa tahun berkecimpung dlm bidang MLM ni, ayat yang selalu saya dengar… “MLM adalah piramid”… Sebenarnya ini adalah tanggapan negatif.. MLM adalah […]

Read More
Back To Top